Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de benodigdheden voor een broodjeszaak

2 min

Van plan om een broodjeszaak te openen? Dan heb je allerlei zaken nodig om je bedrijf goed te laten draaien. In dit blogbericht helpen we je alvast even op weg.

Natuurlijk ben je niets met goede producten. Dus zoek enkele uitstekende leveranciers die betrouwbaar zijn en goed communiceren. Aanvaard niet zomaar eender welke voorwaarden en onderhandel over de prijzen. Voorzie ook een worstcasescenario, want wat als jouw leverancier failliet gaat? Heb je dan een alternatief?

Bestelplatform

Wie slim is, gebruikt een bestelplatform. Zo kunnen je klanten zélf online bestellen en meteen betalen. Dat is niet alleen klantvriendelijk, want zo moeten mensen niet te lang aan teschuiven, maar het is ook efficiënt voor jou. Jij kan zo namelijk meer bestellingen verwerken en er zit meer automatisatie in je bedrijfsflow.

Website

Het klinkt vanzelfsprekend om een website te hebben, maar onderschat het belang niet. Zorg ervoor dat je site er aantrekkelijk uitziet, zodat mensen meteen een goed gevoel hebben bij je zaak. Je aanbod moet duidelijk vermeld worden, zodat mensen weten wat je allemaal in het assortiment hebt. Via Symana gaat dat vlot, dankzij een flexibel productbeheer waarbij je alles makkelijk kan aanpassen.

Betaalmogelijkheden

Cash betalen gebeurt steeds minder en minder. Hou hier dus rekening mee en kies in de winkel voor een betaalterminal. Of voorzie als extra optie Payconiq. Als je site ook online bestellingen voorziet, moet die ook online betalingen aanvaarden natuurlijk. Zo zijn er nog minder drempels om bij jou te bestellen.

Systeem voor bestellingen

Als er veel bestellingen tegelijk binnenkomen, schuilt chaos om de hoek. En zeker als je werkt met verschillende bonnetjes of zelfs manueel opschrijft en roept richting keuken wat nodig is. Breng structuur in die flow met een efficiënt systeem. Symana voorziet een printmodule, waarbij je op een A4 printer automatisch de volledige bestelling afgedrukt krijgt. Als je een warme en koude keuken hebt, is het ook mogelijk dat de bestellingen meteen geprint worden op de juiste plek. Zo zijn er geen misverstanden.

Bedrijvenplatform

Heb je veel professionele klanten zoals bedrijven of scholen? Dan weet je als geen ander dat lunches bestellen voor hen vaak veel manueel werk is. Eén Chinese vrijwilliger noteert alle bestellingen in een Excel-file of erger: gewoon op papier. Daarna moet die dan gepast geld gaan vragen bij iedereen. Dat kan beter en efficiënter, als je kiest voor het bedrijvenplatform van Symana. Je klanten maken een bedrijfsaccount aan, voeren hun medewerkers in en daarna kunnen die gewoon zelf bestellen en betalen. Jij krijgt vlot de bestellingen binnen in plaats van een onleesbare scan. Win-win voor iedereen!

Advies op maat

Bij Symana kennen we jouw sector van binnen en buiten. Onze missie is jouw bedrijf beter te laten draaien. Spring je mee op de kar? Contacteer ons voor vrijblijvend advies op maat.